2010. szeptember 25., szombat

Csak könnyedén - Könnyed almás édesség


Szeretem az egyszerű dolgokat. És szeretem a jó dolgokat. A finomakat de pláne. És azt is szeretem, ha valami nem akar többnek látszani annál, mint ami. Vagy valaki, mint aki... de ez egy másik oldalra tartozik... Szóval az a recept, aminek az olvasása tovább tart az elégnél ritkán dobogtatja meg a szívem, de amelyik mindössze 3 hozzávalót sorol és ehhez pontosan 2 sornyi tennivalót... Na azt pont az én lustaságomnak találták ki...

Történt, hogy emailon kaptam egy raklap almás receptet. Fene tudja, hogy milyen recepteknek örülök leginkább. Mondjuk a kézzel írt és minimum százéveseknek a legjobban, de a tematizált sincs ellenemre. És akkor legalább tutira nincs benne kapor és brokkoli. Ez a kettő a legnagyobb fúj az életemben. Meg még a tenger gyümölcsei. Ami a világ legnagyobb átverése. Először azt gondoltam valami isteni édes gyümölcskosár lehet az, amit mediterrán országokban a tenger mellett lehet csak kapni... Na igen....

Az alma az más. Az almából a starking a kedvencem, sütni legjobban a granny smith-szel szeretek, de amúgy igazából az alma egy tökéletes valami.


Könnyű almás édesség


Hozzávalók:
20 dkg babapiskóta, 3 db alma, 5 dkg porcukor, 3 tojás fehérje, fahéj, szegfűszeg

Az almákat összedarabolom, kevés vízbe a fűszerekkel, meg egy nagyon kevés cukorral felforralom, olyan félpuhára főzöm. Egy jénai alját kirakom a babapiskótával, rámerem a lecsöpögtetett almát, majd a tojásfehérjéből és a cukorból vert kemény habbal befedem. Előmelegített sütőben aranybarnásra sütöm.
Azt írja forrón tálalom, de hidegen is nagyon királyság volt!

Nincsenek megjegyzések: